Як малювати воду?

Як малювати воду?

Вода. Наймогутніша стихія природи.

Немає нічого більш споглядального і заспокійливого, ніж мелодійний звук хвиль, що розбиваються об берег або ніжне дзюрчання маленького струмка. А скільки розмаїття дає нам вода: пейзажі океанів, гавані, порти, відображення, узбережжя, річки, струмки, водоспади, озера і навіть просто калюжі. Можливості водного пейзажу безмежні.

Але не маючи коштів для розуміння як малювати воду, нас лякає складність завдання: вся ця брижі, хвилі, відображення. Ось ми і відкладаємо наші улюблені пейзажі в сторону, сподіваючись, що одного разу ми будемо сміливіше.

Знайоме почуття? Мета уроку: У цього уроку двоїста мету ми розглянемо, як малювати воду, але, що більш важливо, ми розглянемо процес спостереження, аналізу та інтерпретації інструменти, які дозволять нам намалювати будь-який предмет, незалежно від складності. Це важке завдання, але ми впораємося. Сила спостереження Перш ніж взятися за олівець в 2002 році, я провела пару років, просто спостерігаючи. У мене з’явилася цифрова фотокамера і я стала все фотографувати.

Я почала по-новому дивитися на світ навколо. Дивно, що починаєш бачити, коли по-справжньому дивишся.

Чим більше спостерігаєш, тим більше бачиш. Чим більше бачиш, тим більше розумієш. Щоб розуміти краєвид, потрібно спостерігати його візуально, емоційно, розумово і фізично. Не у всіх нас є можливість працювати на пленері (на відкритому повітрі).

Тому ми використовуємо фотографії. Потрібно добре розуміти обмеження такого підходу.

Один з недоліків фотографії те, що вона спрощує вигляд до 2-мірного простору. Ви не бачите, що знаходиться за якимось предметом. Якщо не ви робили фотознімок, потрібно зробити зусилля, щоб створити зв’язок з пейзажем. Потрібно подумки уявити, що ви там знаходитесь.

Проведіть додаткові пошуки, пошукайте фотографії, зроблені з різних кутів, щоб краще зрозуміти на що ви дивитеся. Відчуйте фактуру предметів, вітер на своєму обличчі, бризки води біля ніг. Це розуміння того, що ви бачите сила спостереження. Отже, давайте поглянемо на нашу першу фотографію.

На ній зображений прекрасний пливе лебідь. Лебідь так простий і гарний, так і хочеться намалювати, але вода і всі ці відображення! З чого почнемо?

Аналіз Ми знаємо, що це вода і знаємо, що вона рідка, прозора і здатна відбивати світло. Ми знаємо, що лебідь пливе по воді і знаємо, що у воді його відображення. Все це ми ЗНАЄМО з першого кроку спостереження. Наступний крок проаналізувати, що ми бачимо на фотографії.

Для цього потрібно розбити зображення на маленькі сектори. Тепер ми визначаємо підказки, які допоможуть нам малювати характеристики води і роблять воду реалістичною.

Зміщуючи нашу увагу на воду і розглядаючи її в абстрактному форматі, ми зможемо аналізувати тільки те, що ми бачимо. Я обрізала картинку так, щоб ми могли зосередитися на відображеннях у воді. Картинка була постерізірованна (функція Photoshop), щоб зменшити кількість переходів, потім я перевела фотографію в режим відтінків сірого. Тобто я абстрагуються і спрощую зображення. Тепер воно виглядає не так складно можна спокійно вивчити рух хвиль, форму і відтінки.

Я перетворила складне зображення в прості форми і тіні, в щось більш легке для малювання. На цьому етапі можна робити ескізи для визначення найхарактерніших ділянок і загальної композиції. Цей етап аналізу допомагає зрозуміти те, на що ми дивимося.

ОБЕРЕЖНО: Не створюйте свій фінальний малюнок на цьому етапі, інакше він придбає якості абстрактності, безживності і площини. Інтерпретація Цей етап самий захоплюючий, адже саме тут виявляється творчість художника. Давайте повернемося до чорно-білої фотографії лебедя. Вона виглядає вже не такою складною, правда?

Тепер вода не що інше, як відтінки і форми. Але так як ми не хочемо малювати тільки форми, потрібно інтерпретувати і вирішити, які елементи фотографії включати в малюнок.

Не менш важливо визначити, що в нього не включати. Головне зрозуміти, що повинно стати головним центром уваги на малюнку? Лебідь або віддзеркалення лебедя?

Якщо головний предмет у нас лебідь, то не варто робити занадто сильний акцент на відображеннях. Ми завершили попереднє спостереження і аналіз предмета живопису.

Інтерпретація та точка, де починається творчість художника! Спробуйте свої сили в малюванні лебедя і відображення у воді. Вивчіть фотографію, спробуйте знайти підказки, що допомагають глядача розпізнати, що лебідь пливе по воді. АБО Виберіть власне еталонне фото з відбитками у воді. Човни і гавані прекрасні об’єкти для живопису.

Океан і хвилі Не всі пейзажі увазі картинку крупним планом, як пливе лебідь. Морський пейзаж вимагає абсолютно іншої інтерпретації і відтворення.

Може це здасться надмірним спрощенням, але скільки я не намагаюся проілюструвати, як малювати воду, завжди закінчую на одному і тому ж: Пам’ятаєте свій найперший малюнок човна на воді? Пам’ятайте лінію хвиль під човном?

Ось так приблизно виглядає шріховка, яку я застосовую. Ось приклад горизонтального штрихования внахлест.

Для хвиль на віддалі, штрихування повинна бути менше і коротше. Спробуйте малювати хвилі.

На цій картинці хвиль мало, і тільки невеликі бризки на каменях. Композиція проста, але зовнішній вигляд може бути оманливою!

Лише натяк на хвилі на фоні. Штрихи олівця слідують напрямку хвиль. А ось завершений морський пейзаж.

За матеріалами.

Як малювати воду?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!