Як зробити кузов?

Як зробити кузов?

На ступінь зносу і працездатності автомобіля найбільше вказує якість кузова. Саме кузов є основним захистом всіх внутрішніх механізмам транспортного засобу від атмосферних впливів. Тому слід періодично проводити огляд і ремонт кузова. Гнилий або іржавий кузов псує не тільки зовнішній вигляд автомобіля, але і вказує на те, що внутрішні механізми можуть також перебувати в незадовільному стані. Автомобільний кузов відноситься до найбільш матеріаломістким, відповідальної і дорогої частини автомобіля.

Кузов відповідає не тільки за ступінь комфортабельності і зовнішній вигляд автомобіля, але і за безпеку під час руху. Кузов за вартістю дорівнює майже половині автомобіля. Саме від цієї частини залежить, то наскільки довго і як якісно пропрацює транспортний засіб. У ході експлуатації кузов піддається впливу навколишнього середовища.

На лакофарбове покриття автомобіля негативно впливає сонячне випромінювання, різкі перепади температур, зміна вологості, опади. Крім цього істотну шкоду кузову приносять реагенти, якими посипаються дороги в зимовий час. Всі ці негативні фактори призводять тільки до одного появі корозії, яка руйнує кузов. З метою підвищити ступінь захисту кузову від корозії виконується антикорозійна обробка, найпоширеніша з яких це оцинковка кузова. Як захистити кузов від корозії?

Напевно, не кожен автолюбитель точно знає, як оцинкувати кузов і тим більше вміє виконувати дану процедуру. Давайте коротко розглянемо, в чому ж основна суть цієї чарівної захисту, яка забезпечує кузову довговічність в експлуатації. В якості захисту поверхні метала від корозії, виробники використовують так звану аноідную захист, іншими словами на метал наноситься метал електрохімічний потенціал, якого має менший показник. У більшості випадків таким металом є цинк.

Давайте більш детально ознайомимося з технологією виконання оцинковки, а також, яка вона буває і чи може оцинковка кузова своїми руками бути виконана в домашніх умовах. Останнім часом цю фразу можна почути в рекламах виробників. Цинк має достатньо не високу вартість, але зате він володіє дуже високими фізико-хімічними властивостями, які здатні забезпечувати протягом тривалого часу захист металу від негативного впливу на нього корозії.

Воно може бути одностороннім або двостороннім, виконується шляхом занурення готової деталі в цинковий розплав або шляхом нанесення розплаву на поверхню листа метала під час виконання прокату. Даний вид обробки відрізняється підвищеною стійкістю до корозії і стійкістю до подальшої обробки.

Ця технологія нанесення застосовується при виробництві таких моделей як Volvo, GM, orsche і Ford. Говорячи простою мовою метал купається в спеціально приготовленою ванні з цінксодержащіх електролітом. В результаті купання під впливом струму цинк прилипає до поверхні поміщеного металу.

Дана технологія нанесення в даний час широко використовується відомими японськими та європейськими виробниками. Деякі виробники такі, наприклад як компанія Audi виконує не повну оцинковку тобто оцинковка автомобіля тільки тих елементів, які піддаються впливу корозії найчастіше (днище, пороги). Цей вид є найпоширенішим останнім часом.

Грунт або фарба, до складу яких входить дрібнодисперсний цинк, на заздалегідь фосфатовані поверхню кузова наноситься рівномірним шаром. За великим рахунком дана технологія нанесення забезпечує кузову підвищену стійкість до корозії.

Ця технологія використовується при виробництві масових виробів не високої вартості багатьма європейськими та азійськими компаніями. Як виконати оцинковку кузова? Для того щоб виконати оцинковку знадобляться пластинки цинку (дістати які можна зі старих вже наявних гальванічних елементів), паяльна рідина, цинковий розчин на соляній кислоті. Перш ніж приступити до безпосередньої процедури нанесення на поверхню захисного шару необхідно як слід підготувати поверхню (видалення бруду та іржі). Для цього насамперед поверхню зачищається до ідеального блиску за допомогою паяльної рідини.

Пластини цинку необхідно обмотати марлею і ретельно змочити кислотою. До пластини підводиться провід, від лампочки йде від позитивної акумуляторної клеми, з кузовом з’єднується негативна пластина. Тепер дуже повільно водимо позитивним електродом по металевій поверхні, буквально через кілька секунд ви побачите, як на ній з’являється тонка плівка цинку.

Виконуючи процедуру протягом 1 хвилини, можна отримати шар цинку на поверхні метала товщиною 10 мкм, якої цілком достатньо для того щоб забезпечити металу захист від корозії. Тепер, коли ми знаємо про те, як зробити оцинковку автомобіля можна приступити до практики і постаратися самостійно виконати нанесення додаткового захисту на проблемну ділянку кузова. Після того як обробка ділянки буде закінчена його необхідно промити розчином питної соди з метою видалення кислоти з поверхні, а після цього ще й звичайною водою. Коли поверхня повністю висохне на неї можна починати наносити шар грунтовки і виконувати фарбування. Виконання роботи має проходити з дотриманням всіх вимог і норм.

У ході експлуатації транспортного засобу необхідно стежити за станом цілісності кузова. З метою збереження цілісності покриття кузова не варто його дряпати, терти сухий і тим більше грубої ганчіркою, намагатися уникати поїздок по грунтових і кам’янистих дорогах, по траві.

Пам’ятайте, що оцинковка навіть при самому незначному ударі може кришитися, що не скасує призведе до гниття кузова в місці удару.

Як зробити кузов?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!